Hakkında

Türkiye Google’da en çok bu kelimeleri aradı

Google Türkiye’den yapılan yazılı açıklamada, Google’nin her gün arama motoruna yazılan milyonlarca sorguya dayanarak derlediği internet ‘Zeitgeist”ını açıkladığı belirtildi.

Google, dünyada ve Türkiye’de 2008 yılının en çok aranan terimlerini duyurdu.

Google Türkiye’den yapılan yazılı açıklamada, Google’nin her gün arama motoruna yazılan milyonlarca sorguya dayanarak derlediği internet ”Zeitgeist”ını (zamanın ruhu anlamına gelen Almanca kelime) açıkladığı belirtildi.

Açıklamada, 2008 Türkiye listesinde sosyal ağ siteleri, oyun, video paylaşım sitesi ve dizi terimlerinin öne çıktığı bildirildi.

”Zeitgeist 2008: Türkiye” basın sitesinde, Google’nin, arama sonuçlarını analiz ederek 2008 yılı içerisinde Türkiye’de internet kullanıcılarının en çok arama yaptıkları başlıklarla ilgili liste, grafik ve bilgileri bir araya getirdiği kaydedildi.

Sitede yer alan bilgilere göre, Türkiye’de en popüler 10 arama ”facebook”, ”oyun”, ”mynet”, ”youtube”, ”oyunlar”, ”msn”, ”indir”, ”tv”, ”hürriyet” ve ”haber” olarak sıralandı.

En hızlı yükselen aramalar, ”hi5”, ”facebook”, ”key”, ”netlog”, ”sahibinden”, ”dizi”, ”kurtlar vadisi”, ”kpss”, ”oyunlar 1” ve ”vatan” oldu.

Türkiye’den aranan ünlüler, Gülben Ergen, Serdar Ortaç, Tarkan, Demet Akalın, Ebru Gündeş, Hadise, Sibel Can, Gökhan Özen, Hülya Avşar ve Şahan iken, Türk dizileri ise ”Kurtlar Vadisi”, ”Kavak Yelleri”, ”Yaprak Dökümü”, ”Selena”, ”Asi”, ”Avrupa Yakası”, ”Arka Sokaklar”, ”Adanalı”, ”Binbir Gece” ile ”Gece Gündüz” şeklinde sıralandı.

Ekonomide, ”iş”, ”kariyer”, ”kredi”, ”altın”, ”para”, ”finans”, ”euro”, ”borç”, ”dolar”, ”banka” en çok aranan kelimeler oldu.

Futbol takımları da, Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş, Trabzonspor, Bursaspor, Sivasspor, Eskişehirspor, Ankaragücü, Kocaelispor ve Kayserispor şeklinde yer aldı.

Açıklamada, yıl sonu zeitgeist’ına ek olarak global, bölgesel, geçmiş ve şimdiki arama trendlerine bakış sağlayan başka araçların bulunduğu, ancak Google zeitgeist araçlarının, kesinlikle bireysel kullanıcıları teşhis etmek için kullanılamadığı, çünkü araştırmanın belli bir zaman içinde belirli sorguların ne kadar sıklıkta görüldüğünü gösteren anonim ve toplu dökümlerden yola çıkılarak sürdürüldüğü vurgulandı.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: